Sunday, November 22, 2009

På väg tillbaka

Äntligen lite datatid. Jag hade 23 nya meddelande i inkorgen när jag loggade in på min mejl precis. Tja.. Ja, jag är verkligen dålig på att hålla kontakten med folk periodvis!

Igår var vi och träffade en liten 2 månaders bebis. Killarna tyckte det var jätteskoj! Jag med för den delen. Mysigt med en liten :-) Hon var så himla go och glad hela tiden vi var där. Föräldrarna sa; "åh hon skriker så mycket, är vaken på nätterna" m.m... Men inget av det fick vi se. Lätt att bara ta med sig det underbara med en bebis då. Vi kommer lätt att göra lite fler besök framöver, för det var jättekul att träffas igen. Tyvärr blir det väldigt sällan vi träffar vissa kompisar. Jag tycker det är väldigt kul nu när mina "gamla" kompisar börjar få barn. Nu får de också se den delen av livet ;-)

I veckan är det tänkt att julstjärnorna ska upp. S fixade med det innan idag och upptäckte då att vi köpt för stora glödlampor att ha i stjärnorna... :/ Blir till att försöka hinna med att byta i morgon. Det går snabbt till förste advent nu! Till julafton också för den delen. Tack och lov.. För sen går det mot nya ljusa tider :) Jag gillar verkligen inte mörkret som vi har nu :/ Plus att jag haft massa annan skit både med en kompis och på jobbet. Usch.. Det har verkligen tagit för mycket energi denna hösten. Åh så är jag nog lite höstdeppig :/

Tycker inte jag hinner göra något efter jobbet nu när jag jobbar 100 % :/ Trist.. Jag vill hinna vara mer med barnen. Men det blir väl bättre när liten kommer :) Jag vill ju helst inte missa något... Får se hur vi ska fixa allt.. Det är ju en ekonomisk fråga också tyvärr. Varför ska så mycket handla om pengar?! Ibland tror jag faktiskt saker hade varit lättare med pengar. Man hade kanske inte varit lyckligare, men definitivt lättare. För att tiden ska vara ännu jobbigare är Noah inne i en "vill inte gå till förskolan" period, och Gustav i en "ledsen när vi lämnar" period. Suck. Och det känns skit precis varje gång jag lämnar. Bättre är det som tur när vi hämtar. Då är de så glada.

Blir till att spana runt lite mer på internet, sen tv tittande innan sängen kallar.

Tjing J

2 comments:

  1. Hoppas det snart blir bättre när ni ska lämna dom på förskolan, aldrig roligt även om man vet att det snabbt går över och dom är jätteglada när man hämtar =)

    ReplyDelete