Saturday, January 16, 2010

Snön ligger fint...

I förmiddags blev det en sväng till kyrkogården. Pysslade om där lite extra. Var ett tag sedan jag var där. Blir tyvärr så efter ett tag :-( Jag får inte riktigt tiden att räcka till. Jag vet att det är en dålig ursäkt, för det handlar om att prioritera sin tid. Suck. Men på sistone har det bara varit sååå mycket. Och när jag väl haft en lugn stund, då har jag bara velat vila. Har känt att jag varit tvungen att vila lite eftersom jag annars inte hade orkat med veckan. Det är både och detta med en grav. Det är ett vackert minnesmärke.. Men ack va jag ogillar när gravar inte sköts! Det får mig själv att fundera på vad jag vill lämna efter mig. Jag vill ju aldrig att min fru och mina barn ska känna ett tvång att åka till en grav, för det var så länge sedan de var där, osv. Saken är ju den. att personen man älskar, minns och saknar inte finns där. Så man kan ju lika bra sörja dem och minnas dem var man vill.

Efter mitt besök på kyrkogården körde jag hem min min söta syster och hennes familj och åt lunch. Mycket gott! Jag älskar att åka bort till folk och äta, för det smakar alltid lite extra gott då :-) Jag busade med syskonbarnen, tittade på syrrans nya hobbyrum m.m. innan det blev dags att vända hemmåt igen. Åhh.. Gud va skönt det var att köra helt själv för ovanlighetens skull. Jag kan inte komma ihåg när jag gjorde det sist!

Annars är allt bra. Barnen har fått spruta två och klarat sig utan några märkvärdigheter! Skönt!
Åhhh ikväll är det min tv kväll för då är det stjärnorna på slottet :-) Tittar ni på det? Om inte, så gör det ikväll. Det är jättebra!

Tjing J

No comments:

Post a Comment