Wednesday, December 30, 2009

Allt fixat

Då är allt fixat inför i morgon. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det är nyårsafton, midsommar eller vad, och hur man firar det. Bara julen som jag alltid vill ha på samma sätt.. Haha.. Men S har lärt mig att man måste fira vissa saker i livet och vara glad, framförallt trivas och må bra, för att klara när livet är svårt och jobbigt. Så därför försöker vi fixa lite kul. Och såklart för barnens skull också. För att de ska ha fina minnen av sin barndom att tänka tillbaka på. Så som jag känner att mina barnsdomsjular var helt magiska!

Jag kom precis in från att ha varit ute på en långpromenad med Bisse. Det är så härligt ute. Ikväll tillåter jag mig själv att njuta av kylan och vintern. När jag tittade upp på himlen, lyste månen så starkt, och himmlen hade den klara blå färgen. Magiskt! Så såg det upp som om ett flygplan hade kört rätt under månen. Häftigt och framförallt rofyllt.

Barnen är hemmma igen. Skönt! De får gärna vara ute på äventyr på dagen, men jag gillar att ha dem hemma igen på kväll och natt. Bara tanken på när de ska börja sova över hos sina kompisar får mig att rysa... Haha.

Jag har lovat att hjälpa N bygga ihop en legofigur som han fått. Måste ta tag i det nu!

Ha det gott!

No comments:

Post a Comment