Tuesday, December 1, 2009

Förste december

Jippie! Nu är vi inne i rätt månad :)

Ännu en jobbdag är förbi. Det blev en sväng inom päronen eftersom N & G spenderat dagen där. Och jisses med saker N skulle ha med sig hem. Där är de verkligen inte sysslolösa. Godispåse, pyssel m.m... Ja jag vet att barn egentligen inte ska äta godis en måndag, men har man trillat så har man... Och jag lovar. Jag ljuger inte om jag säger att N har berättat om sin lilla "olycka" för alla, och då menar jag verkligen ALLA. Jag skulle inte bli förvånad om kassörskan på Maxi frågar hur det är med honom när jag handlar senare ikväll.. Hehe.. Han är nog allt lite stolt över sina skrapsår och besöket hos farbror doktorn. Alltid lär man sig ju något. Och drömyrket just nu verkar vara att bli läkare. Bådar gott för mig, som då blir ordentligen omhändertagen på äldre dar ;-)

Jag är riktigt stolt över mig själv som kom ihåg kalendrar och allt i morse. Det är mycket att komma ihåg såhär i decembertider... Fast så värst många kalendrar har vi inte. Tycker inte jag sett så många i affären heller. Det var mycket mer populärt när jag var liten.

Nä nu ska det börjas på mat, så vi inte svälter ihjäl... Ryktas att kylan ska komma också. Tycker man märkte av det lite idag. Så nu måste de "riktiga" vinterkläderna fram. Och jag unna mig ett par nya vinterskor efter jobbet :-)

Tjing J

3 comments:

  1. Nej det var inte skoj men självförvållat ;)
    oj jag har visst glömt och ge Isaac sin chokladkalender idag. =)

    ReplyDelete
  2. Säg som det är ;) Du blev tvingad att köpa nya skor, för de du hade var så fuuuula och sletna ;) Haha.. Tur att sötaste Noah är välbehållen. Inget som lite mys och extra tillsyn hos farmor och farfar inte kan bota. P&K Bea

    ReplyDelete
  3. Det blev aldrig Hlm det bleb Eko i Kristianstad istället. :)

    ReplyDelete