Monday, February 22, 2010

OS

Nu njuter jag verkligen. Jag älskar OS. Jag lever mig in i det till tusan. Tänker att det är jag som står där på mina skidor och åker för full karriär ;-) Riktigt härligt är det. För att slippa S gnäll över mitt tv tittande dessa dagar har jag haft med mig barnen utomhus för lite eget OS. Skitkul. Vi har åkt skidor, haft pulkatävling, byggt snögrottor m.m. Fantastiskt väder för det där!

Noah har börjat att skriva sitt namn. Han har aldrig varit intresserad av bokstäver och sånt innan men nu har han fått upp ögonen för det. Det är riktigt cool att se när han skriver. Tur han har ett så kort och enkelt namn att skriva :-) Han frågar nu hela tiden hur man skriver allas namn. Bisse tycker han är kul att skriva för det är också kort och enkelt. Svårast tycker han det är med Gustav. Och jag kan förstå honom. G är svårt att skriva. Sanna, Jesper, John, Jacob, Tina och Colin kan han också skriva. Han frågade min storebror Jacob häromdagen varför hans barn har så långa och svåra namn :-) Tja.. De heter ju Liam, Cornelia, Cassandra och John.. Så det är inte helt lätt... Cassie och Corre är svåra i alla fall :-) Killarnas namn är ju korta och enkla de med! Sen kan han skriva några av kompisarna på förskolans namn också. En av hans fröknar berätta att han börjat umgås mycket mer med tjejerna nu. De leker ofta i dockvrån (?) och då behöver de ju skriva (göra pengar, skyltar m.m.). Vi ska snart på utvecklingssamtal för killarna. Ska bli kul att höra hur de går för dem! Även om jag vet att de är små änglar mina barn ;-) Änglar med horn i pannan eller något :-)

Nu ska jag plocka upp lite smultron från frysen. Bär som vi plockade i sommras. Är så glad att vi plocka så mycket och lade i frysen för de kommer bra till hands nu när barnen är sugna på något gott på kvällen.

Hoppas allt är bra med er andra!
Tjing J

No comments:

Post a Comment