Thursday, February 25, 2010

Snart helg.

Det ska bli så skönt att hålla helg. Bara imorgon också. Sen är det vila och familjemys som gäller.

Idag har det varit riktigt bra kramsnö. Gjorde snölyckta med N efter jobb/förskola. Den lyste fint en liten stund. Vi hann i alla fall gå in och titta på den från fönstret. Det gäller att passa på, för jag vet att trots att många gnäller så förfärligt mycket över snön, så är den snart borta. Vad händer då? Jo då kommer folk att gnälla för det, och sen gnälla för att det är för varmt. Varför måste folk alltid gnälla?

I morgon får killarna en kort dag på förskolan. Skönt för dem! Så de kan känna på sportlovet lite. Deras mormor och morfar ska hämta dem redan efter lunch. Sen ska de ut på vift :-) Fast känner jag min son G rätt så kommer han att somna gott i bilen. N är tokladdad inför imorgon. De träffar ju inte mormor och morfar så mycket på tu man hand, så det här ska bli kul för dem!

På kvällen får vi gäster :-) Ossi, Mats, Oskar, Julia, Bea, Fredrik, Embla, Lukas, Anneli, Vilhelm och Lovis kommer. Trevligt trevligt! Annars är helgen relativt oplanerad och det känns bra. Funderar på att bjuda över mina föräldrar och syskon med sina familjer på våfflor en dag. För det är så gott att ha lite då och då.

Klockan tickar. Sängen kallar. En bra bok väntar och en god natts sömn.
Ha det bra alla!

Tjing J

2 comments:

  1. 25 dagar kvar...snart så har ni en liten en som ni kan njuta av...jag e såå göad för er...kram

    ReplyDelete
  2. Naw.. Tack! Du kan få ta nattskiftet ;-)

    ReplyDelete