Tuesday, February 16, 2010

Tillbaka

Hej hej!

Tiden räcker inte till. Så mycket att göra och så lite tid att göra allt. Därför har jag lyst med min frånvaro. Har någon saknat mig? Jag försöker leva lite mer i verkligheten och inte på nätet. Min familj behöver mig. Dygnets timmar är helt enklet för få. Det blir förhoppningsvis mer bloggande när bebisen är här. Är lite lättare att skriva några rader när man är hemma. Nu när jag jobbar heltid finns det ingen tid. Direkt efter jobbet ska barnen hämtas, hem och laga mat, diska, plocka undan, träna, umgås med barnen, lägga dem, umgås med frugan, gå ut med hunden, träffa resten av familjen. Ja, när allt det är gjort så är det dags att gå och lägga sig för att orka upp nästa dag och göra allt igen. Helgen är guld värd! Då myser vi verkligen. Men oftas är det mycket man ska hinna med då, som man inte hinner med i vanliga fall. Ett avbrott i vårt annars så inrutande liv, i form av en bebis känns väldigt välkomnande nu :-) Ni tycker kanske jag är galen för livet med en liten bebis går verkligen i 110. Men jag tycker det är underbart och vara pappaledig och ta dagen som den kommer. Framförallt hinner jag umgås mycket mer med mina barn då.

2 comments:

  1. ja elr oxå kommer ni en sväng imorrn em. hembakta e ju alltid bäst :=)

    ReplyDelete
  2. Tackar så mkt för det :)
    Blev krig mellan mig och metro... :P Fick inte lägga upp de jag ville :P

    ReplyDelete