Monday, August 3, 2009

San Francisco



Noah har svårt att förstå att hans kusin E är död.

N: Men hon är ju min kusin
J: Mmmm..
N: Hon är ju liten
J: Ja.. (suck) men barn kan också dö
N: Varför?
J: Tja.. Hon var sjuk. Och vissa barn med den sjukdommen dör
N: Kan jag också bli sjuk?
J: Du ska aldrig bli så sjuk som E. Det lovar jag dig. Hon håller ett vakande öga över dig och skyddar dig.
N: För hon älskar mig
J: Precis
N: Pappa jag vill aldrig dö, för då träffar jag inte dig. Åå du får aldrig dö från mig.
J: (ler) Jag vill aldrig lämna dig, men alla människor dör. Fast de flesta dör när de är gamla.
N: Vad händer när de dör?
J: Jag vet inte riktigt. Vad tror du?
N: Att man är på alla platser där man vill vara
J: Det tror jag med.
N: Så då är Evelina i usa
J: Varför tror du det?
N: Hon är ju vid bron, den stora bron.
J: Ja.. Golden Gate.. Ja hon är nog i San Fransisco. Det tror jag med. :)




1 comment:

  1. Beklagar sorgen! aldrig roligt när nån så ung går bort. :(

    ReplyDelete