Tuesday, October 27, 2009

IKEA

Noah ville inte till förskolan i morse. Jag har möjlighet att ha dem hemma ibland (pga mina föräldrars jobb) så det är inget att bråka om. Skjutsade hem dem till mina föräldrar i stället. När jag kom i em och hämtade dem berättade Noah att de varit på Ikea idag. Jippie! När de ändå var på det håller hade de varit och hälsat på S föräldrar också. Kul! Det blir inte så ofta barnen träffar sin mormor och morfar tyvärr. Så det känns bra att de varit där idag!

I morgon är planen att barnen ska till förskolan. Noah har alltid velat gå dit, men på sista tiden säger han ibland att han inte vill.. Det kan mycket väl ha att göra med att ett av de barnen han leker mest med sällan är där nuförtiden. Åh Embla är mycket ledig. Så då känner han väl sig lite vilsen ibland. Han vill ju leka med stora barn, och inte de där små som Gustav. Jag förstår honom. Det blir tyvärr så ibland när man delar upp barnen på det viset. Det hade kanske varit bättre att ha en grupp äldre barn och en grupp yngre. Jaja.. Får väl se om det ligger något i det förslaget jag hört om.

Tjing J

No comments:

Post a Comment