Thursday, October 1, 2009

Oktober

Oktober, oktober, oktober. Ännu lite närmare allt gott.. :-) Vädret är väl det jag hyllar minst just nu. Det är faktiskt lite kallt om dagarna. Jag har svårt för att klä barnen rätt.. Ibland är det varmt, ibland är det kallt.. Så de har typ hundra olika tröjor och byxor på förskolan nu, så får proffsen där klä dem rätt :-)

Som några av er kanske vet, är jag usel på att shoppa till barnen, så det blir typ allt i sista minuten. I alla fall har jag fixat nya stövlar och jacka till lilleman.





Är det någon av er som har några namn på laget så tar vi gärna emot tips. Alltid kul att höra andras förslag, även om vi i slutänden beslutar :-) Namn till bebisen har vi över huvudtaget inte fungerat så mycket på. Jag tror de flesta personer har sina favoritnamn med sig hela tiden. Fast ibland är det ändå svårt att bestämma sig för ett. Visst är Ossi (eller Ozzy) ett fräckt namn? Haha.. Jag och S har en kompis som kallas för Ossi. Hon heter egentligen Sandra. Men det är nog mest på jobb och liknande hon kallas för Sandra :-)

Min mamma var och handlade för en tid sedan till båda pojkarna. Får visa en bild på vad hon köpte i ett annat inlägg. Det är ju som så, att handlar man till en av dem, så måste man handla till den andre. Jobbigt men sant. Fast oftast är det en fröjd att handla till dem, för de blir så otroligt glada för presenter.

Någon som har några bra tips på vinterkläder till barn? Jag måste kolla på nya. I alla fall till Noah. För han växer som bara den. Vinterskor får dock båda ha nya... Har Ullared mycket? Jag är inget stort fan av att åka dit, men hittar man lite billigare och ändå bra kläder, så varför inte.

1 comment:

  1. Namn? Hm... Tja. Jag gillar Didrik, Philip och Moa. Fast du vill väl ha namn som funkar i usa med? Kram Anneli

    ReplyDelete