Wednesday, March 17, 2010

Hej från oss!

Några dagar sedan sist jag skrev. Vi har mest kurerat oss från envisa förkylningar. Nu börjar vi äntligen känna oss tipp topp igen :-) Barnen har varit halvdagar på förskolan denna veckan, så blir det också i morgon och på fredag. För imorgon blir barnen hämtade av Bea, och på fredag av sin mormor och morfar. Jag tycker det är så skönt att vi har folk i vår närhet som vill hämta hem barnen lite tidigare. För jag tycker det är jobbigt när de är där tills jag jobbat klart. Vet att det är dumheter egentligen, men jag vill att de ska komma hem på tidig eftermiddag, hinna varva ner, lek och umgås länge hemma innan det är förskola nästa dag. Jag hatar när det är hämta, äta, sova och upp och göra samma nästa dag typ... Knäppt! Men sådan är jag!

Nu sitter jag i soffan och äter rostat bröd med tacos. Gott! Funderar lite smått på helgen. Meningen är att jag och S ska hinna fixa lite smått, när S föräldrar är här och har barnen. Vi får se hur det går med den saken ;-) Allt är i alla fall fixat inför bebis ankomst! Inte många dagar kvar! Undrar när bebis vill göra som sällskap ute i den stora världen. Om den lille/lilla tänker som sina syskon och kommer några dagar efter bf, eller vad. Hade varit häftigt om bebis kommer på bf, den 28 mars också! Känns som ett bra datum. Men vid denna tidpunkten får han/hon gärna komma när den vill. Väntar har varit lång och vi är många som är otåliga nu :-)

Ska se om där är något bra på tv:n nu. Vi hörs och ses och allt vad det nu heter :-)

Tjing J

2 comments:

  1. ohh bara 11 dagar kvar...jag förväntar mig en förlossningsberättelse och bild på bebis...får ni i kristianstad??? de lätter ju ut bilder på bebisarna på webben...lund gör tyvörr inte de...de e såå tråkigt men men...om vi inte hörs innan så lycka till HON kan ju komma när som nu...massor av kramar

    ReplyDelete
  2. Snart snart! Väntar med spänning. :)

    ReplyDelete