Thursday, March 25, 2010

Kärlek

Vad gjorde vi innan Mira föddes?! Jag vet faktiskt inte. Det känns så konstigt att tänka på att hon bara varit här hos oss i 3 dagar. Men samtidigt känns det som om hon alltid varit en del av oss. Mitt hjärta är redan fullt av kärlek för henne. Jag vill hålla henne i min famn för alltid. Min lilla tjej. Som någon av er skrev, så är det lite ovant med en tjej :-) Men gud va kul! Jag hade nog aldrig kunnat förstå innan jag fick en dotter. Jag är så van vid allt pojkigt, och jag kan fortfarande inte mycket om små tjejer. Men jag vill lära mig allt det finns att lära sig. Och det är väl det som är kärlek.

N och G har varit hos farmor/farfar idag och ätit våfflor med sina kusiner. Mira har varit här hemma och sovit gott den mesta tiden. Jag är nog inne i ett "3 dagars depp". Mammor kan få det, så varför inte pappor med?! Missförstå mig inte. ALLT ÄR BRA. Faktiskt bättre än bra! Men en liten tjej, min dotter, det får hjärtat att göra lite ont ibland... Jag har knappt hållt en liten tjej i mina armar sedan E. Hjärtat slår ett extra slag. Saknaden av E gör sig påmind. Jag vet att hon hade älskat att få en liten tjejkusin! Någon att pyssla om och ta hand om. När man kommer till kritan så är tjejer, tjejer och killar, killar. Så är det bara. Snart. Väldigt snart ska jag se till att Mira och E "träffas". Våren är här och det är en bra tid på kyrkogården. Känns mycket lättare att vara där, när solen skiner och värmen märks.

Liten Mira har vaknat... Ska mysa med henne nu.

TACK FÖR ALLA GRATULATIONER!
MIRA HÄLSAR OCH TACKAR SÅ MYCKET!

No comments:

Post a Comment