Thursday, March 18, 2010

Vår eftermiddag och kväll.

Oj vilken "trötthet" som vilar i detta hus ikväll. Tur det är torsdag och snart helg. Vi behöver verkligen en sovmorgon. Barnen var lätta att göra nöjda ikväll. Kvällsmat, lek med tågbanan, bad och sen hann vi inte många sidor in i boken innan barnen slocknade. En tidig kväll, med uttrymme för lite annat. Skönt. Och tack Bea för att du tog hand om pojkarna i eftermiddags. De hade jätteskoj :-)

När jag hämtade N och G hos Bea idag, och vi cyklade hem, ville N vara kvar ute på tomten och leka. Vilket han självklart fick. Jag stod inne i köket och såg hur han först lekte i lekstugan, sen gungade, "skottade lite snö" och sen försvann runt hörnet. Precis när jag tänkte gå ut och se vad han gjorde rykte han upp dörren och att att vi skulle gå och fika hos grannen. Min första instinkt var; "Nej, N det ska vi inte, för Arne fyller år idag, och han har gäster". Varpå N svarade; "Jag vet, det är därför vi ska dit, vi är bjudna". Så barnen och jag (S kände sig inte bra) hamnade hos Arne och Gun, på Arnes födelsedagskalas. Och vi var inbjudna.. Haha.. När vi ringde på dörren sa Arne;" Äntligen. Jag har lovat Sven (hans kompis) att N ska visa hur man spelar schack". Haha.. N hade träffat vår granne Arne när han var ute på tomten, och fått en inbjudan. De är så gudasnälla Arne och Gun! De ställer alltid upp för oss. De har till och med passat barnen vid några tillfällen. N gillar verkligen att gå över där och "hjälpa till". Så mycket hjälp vet jag inte om han bidrar med ;-) Men han kommer alltid hem glad och nöjd och med många historier. Just schack är något N och Arne brukar spela och N har visat sig vara en riktig fena på det. Något som Arne gillar att skryta om för sina vänner. Och så tror jag att Arne inners inne är glad över att ha någon att dela sitt intresse med :-) Så vi har hunnit med ett kalas också idag. Många glada och trevliga människor. De flesta nya ansikten för oss. Men vad gör det. Uppfriskande med nytt folk!

En bra dag med andra ord. Hoppas morgondagen blir lika bra. Så skönt nu när solen lyser och vårblommorna börjar synas :-)

No comments:

Post a Comment