Monday, September 14, 2009

Höst

Hej vänner!

Det är kallt på morgonen och skönt framåt eftermiddag och kväll. Så hösten är verkligen här nu. Det känns som om den kom plötsligt i år. Vips så var sommaren borta. Trist! Jag saknar värmen! Hösten innebär ofta lite depp för mig. Vid denna årstiden känner jag mig lätt "instängd". Hya! Usch.. Bara tanken får mig att rysa. Men nu kommer ju släkten och håller mig/oss sällskap :-)

Man skulle kunna tro att jag skriver för Norra Skåne (tidningen häromkring) för idag hade de ett inslag om barnkalas. De tog bland annat upp att 10 barn är ganska lagom på ett kalas. Är det bara jag som tar några steg bakåt?! 10 barn det är många. Det är ju för sjutton som en liten förskolegrupp. Så många vill jag inte har här på en och samma gång. Det är ju skillnad om de kommer på kalas, eller med sina föräldrar! Jag gillar mer tanken på att ha lika många barn, som barnets ålder. Pedagogiskt och bra! Ibland är jag stolt över mig själv :-) Damen i fråga, hade någon kommentar om den inställningen, jag minst dock inte vilken den var. Haha. Fast å andra sidan var jag inne på att det inte skulle vara något barnkalas. Bara de närmsta vännerna och deras barn.. Tja.. De blir ju ett kalas... Haha.. Nu är jag trött, vilket ni kanske märker. Ont i huvudet hade jag ett tag i eftermiddag också. Kanske vädret. Eller något annat som spökar. Kan bero på att vi haft så mycket att göra idag, så det knappt blev tid för lunch och dricka...

Over and out! J

1 comment:

  1. ja myndigheterna kan ta sig i arslet tycker jag. Idag fick jag meddelande från fadern till sonen min om att det inte kan bli ngt mer möte denna månaden, men herregud tänker jag då. När ska dom informera mig!! vårdnadshavaren. Jag tänker iaf inte gå på ngt möte

    ReplyDelete