Thursday, September 3, 2009

Jobb

Hej mina vänner!

Förlåt för mitt förra inlägg. Men ibland måste man bara få kräka av sig! Det inlägget var i stort behov just då! Men livet förändras hela tiden. Det som en dag ser mörkt och dystert ut, är nästa dag ljust och gott. Så är det. Allt ändrar skepnad och färg! Hur jag mår speglar mina inlägg. Konstigt vore det väl annars?!

Nu är jag tillbaka på jobbet och barnen på förskolan 24/7.. Nja.. Riktigt så illa är det väl inte.. Hehe.. Men dagarna går verkligen fort! Idag öste regnet ner här ett bra tag! Jag var på jobbet och tänkte på blommorna där hemma. Skönt att det regnar så jag slipper vattna.. Haha.. Nej men.. Lite regn är okej då och då. Det var två blöta killar jag hade att hämta på förskolan sedan. Gustav hade blivit sur när de skulle ta på sig regnkläderna och gå ut.. Hehe.. Bökigt att leka med dem kanske.. :) Annars hade han varit på bra humör. Han är lite.. Hur ska jag förklara det. Inte ledsen när jag lämnar, men han uttrycket ibland sitt missnöje! Han ger ifrån sig ett beklagande.. "Nennnnnn" ljud... Gossen min! Så länge det inte är värre så går det ju an.. Jag har lärt mig från Noahs första tid på förskolan att bara lämna över barnen. Säga hejdå till dem och gå.. Och inte stå där och vela, som många andra föräldrar gör ;) Så här blir inga långdragna avsked inte... Puss och kram och hejdå, vink i fönstret sen så.

Det känns riktigt skönt att det är fredag i morgon. Jag slutar lite tidigare och det behövs ska jag säga.. Det är tufft att börja jobba igen, när man är van vid att vara hemma.

Tack alla ni som stöttar mig i vått och torrt! Ni är guld värda!

Tjing J

2 comments:

  1. ohh tyvärr så har jag lika svårt att lämna nu som med carmen...jag gråååter i bilen när jag har lämnat o tristan gråter...jag känner mig som en usel mammma..fast ajg vet att de e rätt att bara lämna så känns de skit

    ReplyDelete