Wednesday, September 9, 2009

Vissa dagar

6 dagar kvar :)

Dagen började inte bra. Tji fick jag som sa att allt gick bra vid lämning på förskolan med pojkarna. Det började redan igår... Barnen skulle inte sova, var uppe och bökade mitt i natten. Följt av en stressig morgon. Vi fick mer eller mindre slänga på oss kläderna. Och gråt vid lämningen. Inte Noah såklart. Han traskade glatt in, men lilleman, han var ledsen, oh så ledsen.. Han höll stenhårt i mig och fröken fick mer eller mindre lirka loss honom och jag fick springa till bilen. Mötte Bea på vägen ut. Hon såg hur stressad jag var och erbjöd sig att ta pojkarna på eftermiddagen. Så vid 2 ringde jag Bea och då var hon och barnen på väg hemåt. Embla och Noah till fots och Gustav sovandes gott i vagnen. Som i de flesta fall hade Gustav lugnat sig snabbt och kommit igång med att leka. Skönt! De har en rutschkana som han älskar! Han åker och åker! Det är det första han ska göra på morgonen och det sista han ska göra innan vi går hem på eftermiddagen. I alla fall kom jag och hämtade två solskensglada barn hos Bea i eftermiddags. Allt var frid och fröjd! Skönt att de fick en tidig eftermiddag på förskolan också! Jag vet att de har det bra där, men jag kan inte hjälpa att tycka det är skönt att de kommer hem tidigt ibland.

Nu sover de gott i sina sängar efter bad och saga. I morgon är det förskola och jobb igen! Men snart är det helg!

Tjing J

No comments:

Post a Comment