Sunday, July 12, 2009

Avrundning

Lika snabbt som jag lagt upp förra inlägget insåg jag att jag inte kan avsluta kvällen med ett sådant inlägg. Då kan inte jag sova ;) Måste tänka på något annat. Så här blir fokus på mina ögonstenar- mina älskade barn. Hujedamig vad jag är glad att jag har dem. Mina killar, mina små och inbland stora pojkar ;)

Noah säger så mycket roligt. Varje dag är full av hans små kommentarer. Ibland gapflabbar man rätt ut, andra gånger kan man hålla sig. Han är så frispråkig så utomstående får akta sig ;) Han säger precis vad han tycker och tänker om saker. Ibland, dock väldigt sällan, så vill jag sätta munkavel på honom ;)

Det fungerar bra mellan han och Gustav för det mesta. Gustav är fortfarande så liten så han gör exakt vad Noah vill. Undrar hur det blir när de blir äldre. Gustav är envis på sitt sätt, men ser upp till Noah och rätta sig oftast efter honom. Men någon gång ska lillebror säkert bryta sig fri :) Ibland kan Noah bossa lite väl mycket och då önskar jag att Gustav skulle säga ifrån på skarpen. Tyvärr krävs det att även de små kan säga ifrån. Noah är väldigt beroende av kompisar för tillfället. Nu på sommaren när han är ledig från förskolan klättrar han bokstavligt talat på väggarna ibland. Man kan komma hem från en aktivitet och då hör man han direkt "- Vem ska jag leka med nu"?. Han är inte så bra på att roa sig sjäv, något Gustav gärna gör. Ge Gustav en balja vatten och något att ösa med så underhåller han sig själv där ;) Vi har som tur är en kompislista från förskolan. Den kommer väl till pass. Särskilt nu när det inte är jättevärmt om dagarna. Nu har vi varit hemma ett tag och då passar det ju bra med lekkompisar.

1 comment:

  1. ja de e inte klokt vad barnen vår ablir stora...Tristan han är fortfarande bebis här hemma... han kan inte gå ännu eller jo han kan gå men inte när jag ser...igår så gick han runt här hela förmiddagen för jag sov för jag hade jobbat...sen när jag steg upp börjad ehan krypa...är det inte märkligt?

    ReplyDelete