Thursday, July 16, 2009

Nästa

Natten som gick sov jag inte (?) Väldigt lite i alla fall. Jag fick ta fram datan och pilla lite på den. Hur jag än vände och vred mig så somnade jag inte. Tyckte jag hörde röster och ljud, hur löjligt det än låter. Långt fram åt morgonen var sista gången jag kollade på klockan innan jag vaknade av en viskande Allegra "Vi är ute i trädgården". Åh.. Denna underbara människa. De gav mig sovmorgon... Välbehövt. Det blev inte så många timmars sömn i alla fall.. Så hade jag inte fått sova lite på morgonen så hade det nog varit kris nu.. Haha..

Jag har funderat lite extra idag. Kanske för att jag fick tillfälle för lite egentid och tillätt mig själv att försvinna bort i mina tankar för ett slag. Jag har funderat lite på var min rastlöshet kommer ifrån. Jag vill stänga in den många gånger, för det handlar inte om att jag "tröttnar" på dem jag umgås med eller platsen jag är på, jag känner mig bara tom på något konstigt sätt ibland och då måste jag hitta på något, annars känns det som om jag håller på att kvävas. Därför är det nu dags att åka från Ängelholm. Jag vet att jag skrev förr några inlägg sedan att jag vill stanna här, och det vill jag på ett sätt. Men rastlösheten har kommit och jag måste vidare.

Tack älskade Allegra med familj för allt! Du står mig så nära! När allt är packat och färdigt kör vi mot Helsingborg och min allra käraste storasyster!

Tjing så länge!

2 comments:

  1. uchh ja de e jobbigt att inte kunna sova...egentiden är väldigt vicktig tycker jag...jag tar ut min egentid allt som ofta...som när jag lagar mat tex...då stängs alla dörrar in till köket för de emin tid...och som nu...harnen hos dagmamma till 16,45 och jag ster upp 14.30 för jag har jobbat inatt...de e skönt o sitta i ett tomt hus...men tro inte jag låter barnen vara där så länge...ohh nej jag kör o hämtar dem snart för jag saknar dem

    ReplyDelete
  2. Det är skit att inte kunna sova när man vet att barnen vaknar tidigt på morgonen. Men nu fick jag ju lite hjälp med det problemet ;)

    Egentid är ett måste. Tyvärr blir det sällan av så ofta som man skulle vilja.

    ReplyDelete