Thursday, July 23, 2009

Vänner

Det blev en glass nere i stan. Lite roligare att sitta där än på Maxi.. Haha. Jag älskar att sitta vid torget och titta på folk. Anneli kom förbi med Vilhelm och Lovis. Så barnen fick leka lite och jag och Anneli fick snacka. Länge sedan sist. Vi snacka om gamla minnen, tiden innan vi fick barn (alltså fick barn med våra respektive, jag och Anneli har inga barn tillsammans haha), Johan, resor m.m. Anneli är lätt att snacka med. Hon förstår mig på ett sätt som få gör. Ibland behöver vi inte ens prata för att förstå varandra. Jag gillar henne skarpt och kommer alltid att göra det. Hon är en länk till mitt förflutna och en trygghet till min framtid. Ganska konstigt att vi kommit att stå varandra så nära, men tanke på att vi träffade och lärde känna varandra när hon var tillsammans med min en av min barnsdoms bästa vän. Jag gillar egentligen inte att kategorisera människor. Jag har många bästa vänner, och jag tror att man kan vara bästa vänner på olika sätt. När jag vill ha kul vänder jag mig till vissa, när jag behöver hjälp till andra, när jag vill diskutera privata saker till andra osv. Bästa vän, eller vän, vad är skillnaden? Därmot inte sagt att jag inte kan finna alla funktioner hos en och samma person. Det finns några som står mig riktigt nära, de vet vilka de är, och det är hos dem jag hämtar kraft när det behövs. Vi skrattar, skojar, gråter, bråkar och diskuterar tillsammas. Anneli är definitivt en person som växt i mina ögon. Sedan vi träffades igen, för några år sedan har hon stått vid min sida, i vått och torrt. Sådana människor glömmer jag aldrig bort!

När jag och barnen kom hem stod syrran där med sina barn. Jag visste direkt att det var något speciellt. Vad, varken vill eller kan jag gå in på just nu. Ibland känns det som om livet prövar mig lite väl mycket! Pust!

Godkväll och godnatt vänner! Vi hörs säkert i morgon!

1 comment:

  1. Trevligt att träffa er också! Jag känner samma! Du är en vän för evigt :)Vi får ses snart igen så barnen kan leka. Kramis Anneli

    ReplyDelete