Monday, July 27, 2009

Del 1

Jag kom att tänka på att det kanske är många nya som läser min blogg. Alltså människor som inte läst mina tidigare blogginlägg på andra ställen, och människor som inte känner mig privat. Därför tänkte jag pränta ner lite kort om min bakgrund. Jag kommer inte att gå in i detaljer här, utan detta inlägg blir mest om mig och mitt liv i det stora hela. Vissa personer och händelser har ni redan träffat på i min blogg, medan andra kommer att göra gästinhopp ibland. Så en liten bakgrunds berättelse kan behövas.

Jesper heter jag som sagt, ett namn jag bär med heder och ära. Jag är född en oktoberdag 1983 nere i vackra skåneland. När jag föddes bestod familjen redan av mamma, pappa, en syster, en bror, och massor av djur. Så jag är minstingen, med allt vad det innebär ;) Min pappa bytade jobb ganska ofta så vi flyttade runt en del. När jag och mina syskon började rota oss, drogs vi upp på nytt. Vilket gjort oss ganska fogliga och lätta att anpassa oss vid nya platser. När jag blivit några år, separerade mamma och pappa. Vi barn stannade hos mamma, och vid tidpunkten för deras separation hade vi flyttat igen. En tid efter träffade mamma en ny man, vid namn Gunnar. Efter att mamma och Gunnar flyttat ihop, minns jag att pappa var mer och mer frånvarande. Han hälsade inte på så ofta, och han hade mycket jobb att göra på andra orter. Så under några år blev Gunnar den manliga förebilden i familjen, både på gott och ont. Jag har många minnen av honom, både bra, men tyvärr också många mindre bra. Han gillade alkohol, och att utmana oss barn, speciellt när han var full... Det var några år där allt tydes vara mörkt och jag minns inte hur många gånger min bror "rymde" därifrån. Syrran hon hade sina killar.. Och jag... Jag umgicks med alla och ingen.

Vi hoppar några år framåt...
Efter att vi flyttat några gånger till m.m. så kom det en dag då det tog slut mellan mamma och Gunnar. Den dagen minns jag väl.. Vid den tiden bodde jag mycket hos en kompis och hans familj. När Gunnar flyttade så kom pappa också tillbaka in i våra liv. Jag och mina syskon hade haft kontakt med honom hela tiden, men inte på samma sätt som när man bor ihop. Det är komplicerat att förklara, så jag lämnar det till ett annat inlägg. För att göra en lång historia kort, så flyttade mina föräldrar ihop igen. Under alla år hade de inte skilt sig, även om de levt utan varandra. Åh så flyttade de igen.. Fast denna gång uppåt skåne, till de trakterna där de bor idag. Åh Gunnar han flyttade han med.. Jag vet inte var han bodde under några år, men så hörde jag att han flyttat tills usa..

Flera år framåt och så är mamma och pappa fortfarande tillsammans. Mina syskon och jag har alla gift sig och fått barn. Mer än så orkar jag inte berätta idag. Resten kommer när det kommer.

Tjingeling!

No comments:

Post a Comment